نیسان قشقایی ۲۰۲۵: آنچه درباره فیس‌لیفت این شاسی بلند کامپکت می‌دانیم

خودروساز ژاپنی در حال آماده‌سازی نسخه فیس‌لیفت این مدل با هدف حفظ تازگی آن در بازار به شدت رقابتی کراس‌اوورهای کامپکت است.

نیسان نسل سوم قشقایی را در سال ۲۰۲۱ به بازارهای اروپا و آسیا اقیانوسیه عرضه کرد. با این حال، این خودروساز ژاپنی در حال آماده‌سازی نسخه فیس‌لیفت این مدل با هدف حفظ تازگی آن در بازار به شدت رقابتی کراس‌اوورهای کامپکت است.  در دیجی ماشین همراه ما باشید.

با وجود اینکه نیسان عرضه نسل قبلی این شاسی بلند با نام روگ اسپرت را در سال ۲۰۲۲ در ایالات متحده متوقف کرد، این مدل هنوز در کانادا با نام قشقایی به فروش می‌رسد. قشقایی به‌روزشده برای بازارهای جهانی از طراحی جدید جلو و عقب بهره می‌برد. اما چه نکات دیگری درباره فیس‌لیفت قشقایی می‌دانیم؟

در به‌روزرسانی‌های میان‌نسلی معمولا شاهد تغییرات شدیدی نیستیم، اما این شاسی بلند محبوب با نمای جلوی متفاوتی عرضه خواهد شد. به نظر می‌رسد در طراحی قشقایی جدید از آریا برقی الهام گرفته شده است و شاهد یک جلوپنجره آبشاری در کنار یک جفت پنل تزئینی هستیم. چراغ‌های اصلی دارای چراغ‌های روز جداگانه هستند و ورودی هوای پایینی طراحی جدیدی دارد.

تغییرات محدود نیسان قشقایی فیس‌لیفت

تغییرات در نمای جانبی و عقب خیلی کم هستند. تریم کرومی در قسمت پایین درها به چشم می‌خورد و سپر عقب کاملا جدید است. ظاهر بیرونی چراغ‌های عقب به همان شکل باقی مانده است، اما قسمت داخلی آن‌ها گرافیک ‌ال‌ای‌دی جدیدی دارد.

کابین قشقایی نیز تغییر چندانی نکرده است. اگرچه شاهد تودوزی و رنگ‌بندی جدید، همراه با پوسته‌های تازه برای سیستم سرگرمی ۱۲.۳ اینچی و کلاستر دیجیتال هستیم. شارژر بی‌سیم، سرویس‌های اتصال نیسان، اپل کارپلی و اندروید اتو نیز در دسترس خواهند بود.

نمایشگر هدآپ ۱۰.۸ اینچی، دوربین ۳۶۰ درجه، سقف شیشه‌ای پانورامیک، ماساژور صندلی‌های جلو و سیستم صوتی ویژه بوز، در کنار امکانات کمک‌‌راننده نیسان مانند حفظ مسیر، هشدار عبور ترافیک از عقب و کروز کنترل تطبیقی پویا در این مدل هم وجود دارند.

نیسان قشقایی

همانند قشقایی پیش از فیس‌لیفت، کل خط تولید قشقایی ۲۰۲۵ تا حدودی برقی خواهد شد. نسخه هیبریدی از یک موتور ۱.۳ لیتری چهارسیلندر بنزینی توربوشارژ با قدرت ۱۵۷ اسب بخار و گشتاور ۲۷۰ نیوتن متر بهره می‌برد. قدرت آن از طریق جعبه‌دنده متغیر پیوسته به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

نسخه e-Power به یک موتور ۱.۵ لیتری بنزینی با قدرت ۱۵۶ اسب بخار مجهز است. این موتور با چرخ‌ها ارتباط فیزیکی ندارد؛ در عوض به عنوان ژنراتور برای تغذیه باتری استفاده می‌شود، که آن هم قدرت یک موتور برقی ۱۸۸ اسب بخار را برای به حرکت درآوردن چرخ‌ها تامین می‌کند.

نسخه باتری برقی نیسان قشقایی روی پلتفرم کاملا جدید برقی تولید و پس از سال ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا