قیمت هامر در افغانستان، ارزان‌تر از هیوندای سانتافه در ایران!

قیمت هامر در افغانستان طی روزهای اخیر مورد توجه کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است.

اختلاف قیمت خودرو در ایران و سایر کشورهای همسایه، همواره مورد توجه شهروندان ایرانی قرار داشته است. در جدیدترین خبر از این گروه، قیمت هامر در افغانستان مورد توجه کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است. قیمت هامر در افغانستان ارزان‌تر از بهای برخی خودروهای چینی و کره‌ای در بازار ایران است و همین موضوع بر نارضایتی مصرف‌کننده ایرانی می‌افزاید. با ما در دیجی ماشین همراه باشید تا به این موضوع بپردازیم.

قیمت هامر در افغانستان، ارزان‌تر از سانتافه در ایران!

کشور افغانستان به عنوان یکی از کشورهای آسیای مرکزی شناخته شده است. با این حال تاریخ سیاسی آن، باعث شده است تا این کشور به مناطق خاورمیانه شباهت بیشتری داشته باشد. افغانستان از دهه 1970 میلادی تاکنون درگیر جنگ‌های داخلی، کودتا و تهاجم ابرقدرت‌ها بوده است. می‌توان گفت به جز یک دوره 20 ساله تحت نظارت قدرت‌های غربی، ثبات سیاسی در افغانستان وجود نداشته است. با این حال حتی بازار خودرو این کشور جنگ‌زده و بی‌ثبات نیز شرایط بهتری نسبت به بازار خودرو ایران دارد!

قیمت هامر

ساکنین افغانستان اکنون می‌توانند با پرداخت هفت میلیون افغانی معادل شش میلیارد تومان، صاحب هامر مدل 2024 در این کشور شوند. در واقع قیمت هامر آمریکایی با مدل 2024 در بازار افغانستان، از قیمت هیوندای سانتافه 2018 در بازار ایران ارزان‌تر است! این موضوع مورد توجه ساکنین افغانستان قرار گرفته است و آن‌ها با تولید محتوا در فضای مجازی، وضعیت بازار خودرو ایران و اتومبیل‌هایی که در تملک شهروندان ایرانی قرار دارد را به سخره گرفته‌اند. بدون شک این موضوع موجب خشم مصرف‌کنندگان ایرانی و انزجار آن‌ها از تولیدکنندگان خودرو داخلی خواهد شد. در واقع حمایت بی حد و حصر دولت‌ها از صنایع خودروسازی طی نیم قرن گذشته باعث شده است تا خودروهای خارجی با قیمتی بسیار گزاف به مشتریان ایرانی فروخته شوند.

جدول قیمت خودرو در افغانستان و معادل آن به تومان:

خودرو قیمت تقریبی در افغانستان قیمت معادل به تومان
هامر 2024 هفت میلیون افغانی شش میلیارد تومان
پورشه پانامرا 2020 هفت میلیون افغانی شش میلیارد تومان
آئودی Q7 مدل 2024 پنج میلیون افغانی 4.5 میلیارد تومان
هیوندای سانتاکروز 2024 دو میلیون افغانی 1.7 میلیارد تومان
فورد برانکو 2021 دو میلیون افغانی 1.7 میلیارد تومان
سوزوکی سیاز 2022 یک میلیون افغانی 860 میلیون تومان

 

تنها قیمت هامر 2024 موجب تعجب و البته عصبانیت مشتریان ایرانی نشده است. برخی خودروهای موجود در بازار افغانستان، هم‌اکنون در بازار ایران نیز حضور دارند. به عنوان مثال سوزوکی سیاز یکی از این خودروها است که با قیمت سه الی سه و نیم میلیارد تومان در بازار فروخته می‌شود. همین خودرو در بازار افغانستان، یک میلیون افغانی معادل 860 میلیون تومان قیمت دارد. اختلاف دو و نیم میلیاردی سوزوکی سیاز در دو کشور هم‌مرز به هیچ عنوان برای مصرف‌کنندگان توجیه‌پذیر نیست. این میزان از اختلاف قیمت گسترده به دلیل محدودیت‌ها و عوارض سنگین واردات خودرو به ایران در کنار تعداد اندک خودروهای وارداتی به کشور ایجاد شده است.

قیمت هامر

البته قیمت‌های ارائه شده در جدول بالا، مربوط به خودروهای صفرکیلومتر و مدل بالا هستند. انبوهی از مدل‌های مختلف و کارکرده همچون تویوتا کرولا در بازار افغانستان وجود دارد که با قیمت‌هایی نازل فروخته می‌شوند. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که برخی مشتریان ایرانی حتی قادر به خرید پراید کارکرده تولید داخل نیز نیستند!

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا