بنتلی کانتیننتال GT اسپید ۲۰۲۵ معرفی شد، خداحافظ W12

بنتلی روز سه‌شنبه فیس‌لیفت کانتیننتال GT و GTC اسپید را با پیشرانه هیبریدی V-8 جدید با قدرت 779 اسب بخار و گشتاور 1000 نیوتن‌متر معرفی کرد. این قدرتمندترین بنتلی تاکنون است و مانند نسل قبلی کانتیننتال GT اسپید، حداکثر سرعت آن به ۳۳۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد. با دیجی ماشین در بررسی این خودرو جذاب همراه باشید.

مشخصات فنی بنتلی کانتیننتال جدید

سیستم هیبریدی بنتلی شبیه به سایر مدل‌های پلاگین‌ هیبریدی رده بالای گروه فولکس واگن مانند پورشه پانامرا، کاین توربو و لامبورگینی اوروس SE است. بسته باتری ۲۵.۹ کیلووات ساعتی در عقب، قدرت موتور الکتریکی قرارگرفته بین موتور ۴ لیتری V-8 توئین توربو و گیربکس هشت‌سرعته دوکلاچه را تامین می‌کند.

موتور برقی به تنهایی توان ۱۸۷.۴ اسب بخار و گشتاور 450 نیوتن‌متر تولید می‌کند. این موتور در درجه اول برای ایجاد گشتاور بالا در دورهای پایین موتور و تعویض دنده بهتر استفاده می‌شود. البته، موتور برقی همچنین می‌تواند خودرو را مستقل از موتور درون‌سوز تا سرعت ۱۴۰ کیلومتر در ساعت به حرکت درآورد و برد حرکتی آن در چرخه تست WLTP اروپایی ۸۰ کیلومتر اعلام شده است.

موتور V-8 به توربوشارژرهای جدید و سیستم تزریق سوخت با فشار بالاتر مجهز شده است. این موتور درون‌سوز به تنهایی توان 592 اسب بخار و گشتاور 800 نیوتن‌متر تولید می‌کند.

بنتلی کانتیننتال

بنتلی همچنین کانتیننتال GT را فیس‌لیفت کرد و اگرچه ظاهرش آشنا به نظر می‌رسد، اما در نمای جلو شاهد چراغ‌های جدید تکی با الهام از مدل‌های باکالار و باتور هستیم. از زمان معرفی کانتیننتال GT در سال 2003، چراغ‌های جلوی دوتایی مشخصه اصلی این مدل بوده است. برند انگلیسی می‌گوید که این اولین بنتلی تولیدی با چراغ‌های جلوی تک پس از S2 محصول 1959 است. در عقب، چراغ‌های جدید و پیچیده‌تری قرار دارد.

سایر به‌روزرسانی‌های سخت‌افزاری شامل فنرهای بادی دومحفظه‌ای و دمپرهای دوسوپاپه جدید است که امکان تنظیمات جداگانه برای فشرد‌ه‌سازی و بازگشت را فراهم می‌کند. بنتلی همچنین برای اولین بار در تاریخ تولید کانتیننتال GT، سیستم توزیع وزن در عقب را ارائه می‌دهد. نصب باتری در عقب خودرو به تقسیم وزن 49:51 جلو و عقب آن کمک می‌کند.​​ این مدل همچنین به فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب و میله‌های ضدغلتش مجهز است.

همچنین مدل کانتیننتال GTC اسپید برای علاقه‌مندان به خودروهای کروکی عرضه می‌شود، اگرچه حداکثر سرعت آن به ۲۸۵ کیلومتر در ساعت محدود شده است. زمان شتاب 0-60 مایل در ساعت مدل کروکی ۳.۲ ثانیه در مقابل ۳.۱ ثانیه برای مدل کوپه است.

بنتلی می‌گوید که تولید و تحویل GT و GTC ​​اسپید در سه‌ماهه سوم سال جاری در کارخانه کرو بریتانیا آغاز خواهد شد. اگرچه دل ما برای W-12 تنگ خواهد شد، اما بدون شک این سیستم هیبریدی جدید همان عملکرد فوق‌العاده‌ای که از مدل اسپید انتظار داریم را ارائه خواهد داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا