تسلا قیمت خودروهای الکتریکی خود را در سراسر جهان کاهش می‌دهد

تسلا پس از کاهش قیمت خودروهای الکتریکی خود در ایالات متحده، اکنون تصمیم گرفته است تا این تخفیف را در دیگر نقاط جهان نیز اعمال کند.

تسلا پس از کاهش قیمت خودروهای الکتریکی خود در ایالات متحده، اکنون تصمیم گرفته است تا این تخفیف را در دیگر نقاط جهان نیز اعمال کند. براساس اعلام تسلا، قیمت خودروهای برقی این شرکت در بازارهای آلمان و چین نیز کاهش خواهد یافت. هدف تسلا از کاهش قیمت محصولاتش، رقابت با سایر برندهای خودروسازی است. با دیجی ماشین در ادامه مطلب همراه باشید.

تسلا در آلمان و چین، خطوط تولید مستقل خود را راه‌اندازی کرده است. فولکس واگن در آلمان و بی‌وای‌دی در چین دو رقیب بزرگ تسلا در بازارهای خارج از ایالات متحده هستند. بی‌وای‌دی اکنون به عنوان یکی از بزرگترین خودروسازان دنیا شناخته می‌شود که محصولات الکتریکی ارزان‌قیمت را به بازار عرضه می‌کند. فولکس واگن نیز با ارائه تنوع بالایی از خودروهای الکتریکی، تسلا را به دردسر انداخته است.

کاهش قیمت خودروهای الکتریکی با هدف افزایش فروش صورت می‌گیرد

شرکت تسلا در ماه جاری میلادی گزارش داد که فروش جهانی این برند برای نخستین بار طی چهارسال گذشته، در سه‌ماهه نخست سال 2024 کاهش یافته است. کاهش فروش تسلا از زمان همه‌گیری کووید 19 بی‌سابقه بوده و باعث روشن شدن زنگ هشدار در این شرکت شده است.

ایلان ماسک روز یکشنبه هفته جاری در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «قیمت‌های تسلا باید مرتبا تغییر کند تا تولید با تقاضا مطابقت داشته باشد». سخنگوی تسلا نیز در جریان اظهار نظر رسمی از کاهش قیمت خودروهای الکتریکی این شرکت در دیگر نقاط جهان خبر داد. علاوه بر چین و آلمان، قیمت این خودروها در کشورهای دیگر اروپا، خاورمیانه و آفریقا نیز کاهش خواهد یافت.

قیمت خودروهای الکتریکی

قیمت خودروهای مدل Y، مدل X و مدل S در ایالات متحده روز جمعه ۲ هزار دلار کاهش یافت. همگام با کاهش قیمت خودروها، بهای نرم‌افزار کمک‌راننده تسلا نیز از 12 هزار دلار به 8 هزار دلار کاهش پیدا کرد. روند کند تسلا در به‌روزرسانی مدل‌های قدیمی خود، باعث شده است تا این شرکت از رقبای چینی خود عقب بماند. در واقع مشتریان چینی ترجیح می‌دهند به جای انتظار برای آپدیت نرم‌افزار تسلای کارکرده خود، یک خودرو الکتریکی چینی صفرکیلومتر خریداری کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا