بررسی گلکسی A15، سوپراقتصادی سال 2024

امروز در دیجی ماشین، به نقد و بررسی گلکسی A15 خواهیم پرداخت.

سری گوشی‌های اقتصادی سامسونگ در خانواده A1X و A0X، همواره از فروش بالایی در کشورمان برخوردار بوده‌اند. دلیل این فروش بالا، قیمت پایین و مزایای بسیار آن‌ها برای خریداران بوده است. امسال نیز به رسم همیشه سری جدید این گوشی‌ها معرفی شدند. امروز در دیجی ماشین، به نقد و بررسی گلکسی A15 خواهیم پرداخت. انتظار داریم تا این گوشی، به یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند سال 1403 در بازار ایران تبدیل شود.

تغییرات و برتری‌های گلکسی A15 نسبت به گلکسی A14

سامسونگ حدود یکسال پیش، برادر کوچکتر گلکسی A15 یعنی گلکسی A14‌ را معرفی کرد. در آن زمان گلکسی A14 به عنوان یک گوشی اقتصادی ارزشمند شناخته می‌شد اما با معرفی گلکسی A15، همه چیز تغییر کرد. اکنون دیگر گلکسی A14 به هیچ عنوان ارزش خرید ندارد، چرا که بررسی گلکسی A15 ما را به یک گوشی ارزشمندتر می‌رساند.

تغییرات گلکسی A15 در مقایسه با گلکسی A14 در چند بخش خلاصه می‌شوند. نخست آن‌که گلکسی A15 صفحه نمایش باکیفیت‌تری دارد و حاشیه‌های آن کمتر شده است. در واقع صفحه نمایش این گوشی از بریدگی قطره‌ای همانند A24‌ بهره می‌برد و حاشیه‌های آن به اندازه گلکسی A14 نیست.

بررسی گلکسی A15

دومین تغییر گلکسی A15 نسبت گلکسی A14، پردازنده بهتر آن است. این گوشی اکنون از مدیاتک هلیو G99 بهره می‌برد که انتخاب مناسبی برای گوشی‌های اقتصادی محسوب می‌شود. همچنین این گوشی برخلاف مدل‌های قبلی و اقتصادی سامسونگ، از واسط کاربری اصلی سامسونگ استفاده می‌کند. بنابراین به جای نسخه سبک‌ شده و ساده‌سازی شده One UI Core، از One UI اصلی در گلکسی A15‌ استفاده شده است. البته تمامی قابلیت‌های واسط کاربری سامسونگ در این گوشی قابل دسترسی نیست.

در نهایت بزرگترین مزیت گلکسی A15 نسبت به گلکسی A14، افزایش سرعت شارژ این گوشی است. خوشبختانه گلکسی A15 از شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می‌کند و پر شدن باتری آن به زمان کمتری نیاز خواهد داشت.

 

جدول مشخصات گلکسی A15

نمایشگر ۶.۵ اینچی سوپر امولد با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسلی و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی
پردازنده مدیاتک Helio G99
حافظه رم ۴، ۶ یا ۸ گیگابایت
حافظه داخلی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت
سیستم‌عامل اندروید ۱۴ با پوسته One UI 6
دوربین اصلی سه‌گانه شامل دوربین عریض ۵۰ مگاپیکسلی، فوق‌عریض ۵ مگاپیکسلی و ماکرو ۲ مگاپیکسلی
دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسل
ظرفیت باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت
فناوری شارژ ۲۵ وات سیمی
وزن ۲۰۰ گرم
جنس بدنه قاب پشتی و فریم از جنس پلاستیک
قابلیت‌ها حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور و جایگاه کارت حافظه
رنگ‌ها آبی تیره، آبی روشن، زرد لیمویی
قیمت حدود 7.5 میلیون تومان

 

بررسی گلکسی A15 در عمل

گلکسی A15 در واقع نسخه جدیدی از گلکسی A24 است که سال گذشته به بازار عرضه شد. این گوشی هوشمند از نظر قابلیت‌های مختلف، می‌تواند کاربران معمول را راضی نگه دارد. علاوه برآن گلکسی A15 با اندروید 14 عرضه می‌شود و حداقل 4 نسخه آینده اندروید را دریافت می‌کند. بنابراین حداقل تا سال 2028، می‌توانید از این گوشی استفاده کنید. به همین دلیل توصیه می‌کنیم تا گلکسی A15 را با رم 8 یا 6 خریداری کنید تا پس از دریافت به‌روز رسانی‌ها، کندی را در عملکرد گوشی مشاهده نکنید.

بهبود سخت‌افزاری گلکسی A15 در کنار نمایشگر سریع‌تر، باعث شده است تا کار کردن با این گوشی روان‌تر از دو نسل قبلی باشد. همچنین پردازنده این گوشی به شما کمک می‌کند تا برخی بازی‌های سبک و متوسط را به خوبی اجرا کنید. باتری 5000 میلی آمپر ساعتی نیز در استفاده‌های معمول، تا دو روز شما را همراهی می‌کند. همانند دیگر گوشی‌های سامسونگ، شارژری نیز درون جعبه وجود ندارد و باید آداپتور را به صورت جداگانه خریداری نمایید.

بررسی گلکسی A15

با این حال یک نکته منفی در جریان بررسی گلکسی A15 از سوی ما مشاهده شد. اگر برنامه‌های زیادی به طور همزمان فعال باشند، ممکن است گوشی شما دچار وقفه شود. این وقفه از طریق قفل کردن صفحه نمایش رخ می‌دهد، به نحوی که قادر نخواهید بود تا از اپ‌های مختلف استفاده کنید. بهترین راه در این وضعیت، ری‌استارت کردن گوشی پس از چند دقیقه است.

جمع‌بندی

بررسی گلکسی A15 در نهایت ما را به یک گوشی اقتصادی و ارزشمند می‌رساند. البته باید قبل از خرید، انتظارات خود را از گلکسی A15 متعادل نگه دارید. به عنوان مثال طراحی ظاهری این گوشی در مقایسه با رقیبش از برند شیائومی یعنی ردمی نوت 12، ساده‌تر است. همچنین دوربین‌های این گوشی عملکرد معمولی دارند و تنها برای استفاده‌های روزمره یا پست گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی مناسب هستند.

بنابراین نباید توقع گلکسی A54 چهارده میلیون تومانی را از گلکسی A15 هفت و نیم میلیون تومانی داشته باشید. همچنین توانایی این گوشی برای اجرای بازی‌های محبوب روز چندان زیاد نیست. از این رو توصیه می‌کنیم تا اگر بودجه شما محدود است و قصد خرید یک گوشی قدرتمند برای انجام بازی را دارید، گلکسی A25‌ را برای مصرف انتخاب کنید.

به جز موارد گفته شده، گلکسی A15 می‌تواند یک گوشی ارزشمند برای کاربر ایرانی در شرایط فعلی بازار باشد. به خصوص آن‌که این گوشی تا چندسال به‌روزرسانی دریافت می‌کند و شما از آخرین قابلیت‌های سیستم عامل اندروید بهره خواهید برد. همچنین گوشی‌های سامسونگ به دلیل محبوبیت در بازار ایران همواره به عنوان سرمایه‌هایی ارزشمند شناخته می‌شوند. در نتیجه خرید گلکسی A15 برای مصرف‌کننده ایرانی، همواره ارزش افزوده را به همراه خواهد داشت. در واقع کاربر ایرانی می‌تواند هر وقت که خواست، گلکسی A15 خود را بفروشد و آن را با مدل بالاتر تعویض کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا